Saturday, May 28, 2011

Berita Baik!-Kerajaan Lulus Kenaikan Tarif Elektrik


Berita baik buat rakyat Malaysia, setelah ada ura-ura tentang kenaikan tarif elektrik seperti yang ditulis dalam artikel yang lalu, akhirnya Majlis Ekonomi Negara (NEC) meluluskan kenaikan dalam tarif elektrik.

NEC yang bermesyuarat di Putrajaya hari ini dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan dihadiri oleh beberapa anggota jemaah menteri.Walaupun begitu, butiran lanjut mengenai kenaikan tarif eletrik ini hanya akan diumumkan pada 30 hb Mei 2011 iaitu pada hari Isnin.Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin dijadualkan mengadakan sidang media pada jam 4 petang Isnin bagi membuat pengumuman rasmi.

Kami memang teruja juga hendak mendengar kenyataan Datuk Peter Chin berhubung kenaikan ini dan alasan kenaikan tarif eletrik tersebut.Harapan kami, biarlah kali ini kenyataannya masuk akal sikit.Bukan macam isu subsidi IPP tempohari, dimana kenyataannya memang tidak dapat kami terima dengan akal.

Walaupun begitu, kami berterima kasih kepada kerajaan kerana menangguhkan kenaikan harga gas dan juga petrol RON 95.Harap kami, jangan pula ada udang di sebalik batu .

sumber : http://beritasemasa.com/kerajaan-lulus-kenaikan-tarif-elektrik